Besökstoppen

Bonde söker Fru....

Sitter & pratar med några kompisar. Vi kommer inpå detta med festandet & baksmälla....
Någon hade gjort si & någon hade gjort så, någon något annat. Vi skrattar gott till alla som gjort bort sig..
Jag hade inget att inflika här kände jag.

Minns allt. Alltid!
Jag hävdar bestämt att jag alltid är så alert & vaken, liksom sådär jättealert & tänker mig noga för innan något görs. Inte alls imulsiv.

Tills J kläcker ur sig:

Sanningens ögonblick.

J:
Anki..... Visst är det sant att du var så på lyset att du sökte till Bonde söker fru? 

Eh... ja?


C: WHAT?? Skojja med mig? Asflabb uppstår.....

Det är Tyvärr ...SANT!
 
J: Det var ju årets story.

Trevligt & Trevligt kan ju diskuteras..... Så skoj är det inte att bli väckt av att Linda Lindorff på TV4 ringer till mig.

 
Linda: Hej! Det är Linda från Tv4 här.
Jag: Jaha, Hej.
Linda: Du har sökt till Bonde söker Fru & nu ringer jag för att bjuda in dig till........
Någonstans här tappade jag tråden. I perferin hör jag....Bonden har valt ut dig för en speed dejting...

HELVETE!!! 

Panik utbryter. Jag skriker ut min förfäran!! Saliven sprutar över telefonen. 

Jag: Öh...Eh....Vänta lite....Bonden? Vilken Bonde? Va? Jag?

Tankarna snurrar, hjärnan är överhettad....När faan hände detta?
Linda förklarar att jag svarat på ett formulär på nätet & skickat ett brev.
Brev? Vilket brev? 
Jag: Skulle jag kunna få en kopia på det där brevet.

Och det fick jag. Hon hade inte ringt Fel.....

Här är brevet!

-----Ursprungligt meddelande-----
Från: [email protected] [mailto:[email protected]
Skickat: den 21 maj 2009 22:18
Till: Bonden
Ämne: Formulär: Bonde söker fru - brev Skriv ett brev till en bonde

Namn = Anki
Ålder = 38
Adress = Vannagårdsgatan 92
21236 Malmö.

Telefonnummer 07********
E-postadress = [email protected]
Personligt brev = Hej!
 
Jag är en glad,trevlig tjej på 38 år med glimten i ögat, innehar en stor portion humor. Älskar djur, är mer eller mindre uppväxt i ladugård bland kor & grisar, höns,katter & råttor,spindlar...Ja hela paketet...

Gillar allt som gör livet värt att leva. Bjuder mycket på mig själv, har ett stort hjärta för alla, lätt att umgås med...Dessvärre är jag en katastrof i köket....Men Findus är ett bra alternativ...

Snarkar & pratar i sömnen, så även där är jag social.
 
Kommer från Härjedalen från början. Min mor kommer från Ljusdal, min moster bor i Nordsjö. Jepp! Granne med bonden till och med. :-) Så jag har friskt Hälsingeblod i mig.

Jobbar på socialförvaltningen med missbrukare. 
Är självständig & står med bägge fötterna på jorden.

Har 3 barn. En dotter & 2 söner.

Varför han ska välja mig? Ja inget annat håller i rätten..Jag är ett självklart val. :-)
Goda referenser finnes. Men bör ses & upplevas. 


För referenser kontakta MajBritt Eriksson Nordsjö. ;-)

Vilken fullt normal människa ger sin halvt dementa moster som Referens? Nja, inte helt halv dement kanske. Lite vimsig då....Men ändå?

Självklart val....Inget annat håller i rätten....Bör ses & upplevas......

Jag har bara en sak att tillägga, det där vinet är livsfarligt. Håll er till GT istället. Alternativt Loka.
 
 
 
 
 
 
Alkolås på datorn! Kan man få det? Mobilen också?
 
 
 
Önskar er alla en Fortsatt Trevlig Kväll.

Love
Anki.
 

Kommentera här: